CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 5, 2009

Interview

Arini ada intebiu untuk jawatan pensyarah kat Uniten. Dalam 40 candidate yg dihantar surat..cuma 30 orang je yang hadir. Aku agak sibuk menguruskan apa yg perlu. Dalam ramai2 candidate tu..ada sorang candidate yg aku panggil..si kerek heheeh. apa taknye waktu aku call utk tanya sama ada dia masih berminat utk mengajar di Uniten dia kata x minat sebab MS ni jauh...ingatkan dekat putrajaya. tp tak lama lepas tu dia call aku semula n kata minat plak nak gi intebiu tu. yg paling sakit jiwa tu selang 2-3 hari mesti dia call tanya itu ini..pasal gaji la..pasal jawatan yg akan ditawarkan la..then pasal tarikh intebiu seme dia tanya. aku ckp la tugas aku tepon je. bab tarikh, gaji n jawatan apa yg ditawarkan cuma . pihak HR di bangi je yang tau.

dia x puas ati lagi..stil ganggu aku few days later. siap mintak no tepon org HR nak tanya bila nak antar surat kat dia. aku naik bosan sampai bila nampak no dia je aku x angkat. last sekali aku ngadu kat doremon heheheh. dore kata..si kerek mcm tu baik x yah amik la..tp sbb kita dah call takpela bg je la dia dtg intebiu. semalam dia call lagi dia kata surat dia x dpt tp dia dah call HR n dibitau pasal intebiu arini. aku kata dtg je la. dia tepon berkali2 ckp keta rosak la..leh dtg ptg je la..adess rasa nak hantuk2 je paler dia kat dinding. pagi ni dia kacau aku lagi. ada je yg x puas ati..aku geram..aku bg wrong direction sampai dia sesat ke jabor hahahahaha. tp x baik la kan dengki org lama2..aku call dia semula n bitau direction sbnr. dia kata dia dah tanya org kat stesen minyak pasal opis aku..dlm hati aku gelak je hahaha.

aku cite kat doremon..si kerek tu on the way pas sesat kat jabor..doremon apa lagi dia gi bitau member intebiu yg lain n dorang pakat gelak wakakaka..bila si kerek tu dah sampai dia leh mengada lagi. dah la sampai lambat..dlm kul 1 dia sampai then puan rose kata intebiu kul 2 coz skang waktu rehat..dgn mengada n bongkaknye dia leh kata 'x leh intebiu skang ke' aku tgk muka puan rose cuak je..then dia bg alasan nak tanya panel yg lain. sib baik dorang x bg muka kat kerek tu. dorang kata waktu rehat so sambung kul 2. padan muka ko kerek wakakakak.

waktu dia intebiu tu nampak sgt la muka bongkak n kerek dia tu. aku doa dlm hati jgn la ko dpt keje kat sini..tp aku sure mmg dorang tamo amik pun si kerek ni. sbb kalo dorang nak amik mesti dorang anto surat panggil intebiu kat dia..tp x anto pun. tp si kerek ni x puas ati..dia gi tanya org HR hahaha..desperate sgt la kot. Thank god la intebiu abis dgn jayanye. dunno la dlm 30 org tu baper org je yg berjaya sbb rasanye nak pakai dlm 15 org. tak kisahla..bg aku..ko kerek dgn aku..aku akan jd lg kerek kat korang hahahha.

0 comments: