CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 11, 2009

aku dan spek mata baru


2 minggu lepas aku kena sakit mata yang agak teruk. bila baik skit je aku tanpa sabar tros pakai contact lense..mana tahan weh pemandangan blur manjang hahaha. akibatnya mata aku merah kembali..bergilir2 kanan dgn kiri. bila aku masuk SS citekan masalah ni pada teman-temanku..aku dileteri oleh ayam..sorang doktor. dia kata sepatutnye aku takleh pakai contact lense selama 2 minggu selepas sakit mata tu sbb mata tu kena berehat. tindakan terburu-buru aku boleh mengakibatkan retina mata luka dan meninggalkan parut seumur hidup. waktu tu nangis air mata darah pun x guna. dia minta aku buat spek mata dan buang contact lense yg aku tengah guna tu.

oleh kerana waktu tu mata aku masih merah..tokey kedai cermin mata kata xleh buat spek lagi sbb takut power dia jauh tersasar. so aku amik mc je la dan rehat di rumah. esoknya aku pergi kerja dgn pemandangan yg blur. kekonon nak rehatkan mata la supaya senang nak buat spek nanti. mmg blur giler pemandangan aku waktu tu. nak menaip tu no problem sbb aku dah hafal keyboard cuma nak tgk monitor tu je aku kena rapatkan muka aku kat monitor..bak kata red..mcm nak cium monitor je aku hahahah. tgh hari tu aku tros pegi ke optik perwira utk buat spek. kat bandar muadzam yg di tengah benua bak kata hubby aku ni mana la ada england optical. so buat je la kat kedai cermin mata yg ada. setelah dicek mata..power aku masih sama 400-450. tinggi kan? 1/2 hour diperlukan utk siapkan spek tu. aku balik rumah dulu solat n kul 2 baru pegi semula amik spek. sib baik la dia 50% less..kalo tak ketar jari gak nak hulur duit hahaha..kos wat spek after less tu RM270. now..mata aku x blur lagi. dah clean n clear seclearnye hiks!

sampai opis dgn bercermin mata..org tgk len mcm. rata2 mengatakan aku nampak lain bila pakai spek ni. maunye tak. dah bertahun2 aku x pakai spek. last aku pakai tahun 2003. jgnkan org lain..aku pun rasa lain je pakai spek ni..wierd semacam je hahaha. ni la rupa aku skang ni..pas pakai spek hiks!..takpe2..bulan 7 aku gilir2 la pakai spek dgn CL hahaha.

0 comments: