CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 11, 2009

tomyam for dinner


pagi semalam ntah camne bukak mata je tekak ni terasa nak makan tomyam. sementelah hari rabu ada pasar tani. apa lagi aku pun beli la bahan-bahan utk buat tomyam. dlm paler ni dah berkira nak buat tomyam campur so aku pun belila ayam, sotong n udang. bangan x sudah..kata tomyam aku buat mesti sedap nanti hahaha.. dulik la..sedap ke tak sedap ke aku nak masak gak. buat sendiri bley masak byk2..mkn byk2 kan kan kan hehe.

ptg balik keje pas amik anak2..aku buat apa yg patut dulu. then minta aida tolong jaga asyraaf. aku kata yg aku nak masak kat dapur so susah nak buat keje kalau asyraaf kacau. sambil aku berperang sesorang kat dapur dia hiburkan adik dia tu sampai tertido. tau2 aku dah siap masak asyraaf terjaga..apa lagi nak susu la tu. punya excited nak wat tomyam..penuh 1 kukus 26cm tu aku buat hahaha. aku buat kurang pedas sbb anak2 aku nak makan. memang berselera dorang makan..tp byk kutip udang drpd mende lain yg aku letak dlm tu..sabo je la. nasi 1 mangkuk yg aku biasa masak n jarang habis boleh habis plak malam tadi. aku pesan kat hubby..tomyam tu mmg saja x buat pedas sbb budak2 tu tak tahan pedas..kang sian plak dorang asyik mkn berulang air. so kalau dia nak pedas..tambahla cili sendiri.

waktu melayan barbie mariposa adik pompuanku datang ke rumah. dia umpan aku utk ke rumah mak dgn mengatakan kat rumah mak ada buat lompat tikam..adusss..fav tu. prot dah kenyang mkn tomyam tadi tp membayangkan lompat tikam tu tros lapo semula hahaha. aku tepon hubby bitau yg aku ke rumah mak. nanti ambil aku kat sana je. sampai rumah mak tgk abg aku yg kena chicken pox agak teruk tu dah nampak kurangnye. dah boleh bercakap dan dah boleh makan. borak punya borak dgn mak dan kakak ipar..sampai hubby aku datang. dekat nak balik barula aku mkn lompat tikam tu hehe..tu pun mkn skit je sbb bb dah ngantuk..aiseyy..takpe byk lagi..nanti aku sambung makan esok ye ahaks!

0 comments: